Exploring Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Maarten&Jordana Veenenbos - WaarBenJij.nu Exploring Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Maarten&Jordana Veenenbos - WaarBenJij.nu

Exploring Vancouver

Door: Jordana & Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten&Jordana

30 Juni 2015 | Canada, Vancouver

26 juni zijn we aangekomen in Vancouver! Dankzij het mooie weer tijdens de vlucht hebben we al mooie plaatjes kunnen schieten.

Rond 14:00 uur landden we op Vancouver airport na een plezierige vlucht. Taxi naar ons hotel waar we binnen 30 min waren. De rit er naar toe was al prachig dat beloofde meer!

9 uur eeder dus oogjes open houden, we zijn de stad ingegaan en hebben dankzij tripadvisor in een leuk wijnbarretje gegeten. Om 20:30 was het echt klaar en ging het licht uit!

Na een nachtje spoken werden we wakker door het prachtige weer! Heerlijk genoten van het ontbijt en zijn we met de fiets de stad gaan verkennen. Eerst langs de haven toen door Stanley Park en vervolgens naar Granville island waar we genoten van de Public Market (foodhallen). Een market zoals die hoort te zijn, eten in overvloed, de kramen lopen in elkaar over en uiteindelijk zijn er allemaal eettentjes waar je alles kan bestellen. Van mexicaans tot fish & chips, sushi, ijs name it….

Je moet je voorstellen dat je fiets van de stad naar het strand en vervolgens weer door de bossen. Het is adembenemend mooi en deze stad heeft echt alles.

We hebben heerlijk gegeten, bij AnnaLena, van twee jongens van Vancouver island, heel trendy en bijzonder lekker. De laaste avond hebben we gegeten in gastown (hipster wijk) bij Rodney’s Oyster House! Heerlijke oesters maaaar ook heerlijke mannen… Allemaal brede beren, die zeker waren aangenomen op hun uiterlijk. We hebben erg met deze gasten gelachen, shots gedronken en we kregen een kleine les oesters openen en de verschillende soorten proeven. Totaal geen straf!

29 juni (vandaag) hebben we de camper opgehaald. Gelukkig hadden we van te voren gebeld en konden we eerder terecht om deze op te halen vanwege de drukte. Ons campertje is bijzonder klein en we hebben weinig opebergruimte maaaaar knus en gezellig is het zeker. Na de instructie zijn we vertrokken richting de ferrie, onderweg nog even boodschappen gedaan en de Liquor store bezocht ;-) (zit nu aan een lekker rood wijntje uit BC)

Het duurde ongeveer 1,5 uur de overtocht naar Victoria. Zo ontzettend mooi, tijdens de tocht werden we meerdere malen begroet door zeehonden. De natuur is prachtig, elke foto uit een boekje klopt! PARADIJS

We staan nu op een camping, ongeveer 10 min van de ferry waar we vannacht slapen. Niet bijzonder maar prima, morgen gaan we naar Victoria ongeveer 30 min rijden en daarna naar een andere campground. Het eerste wasje op de hand is gedaan en kamperen is nu ook voor mij een feit ;-)

Ons avontuur is begonnen! WE KEEP YOU POSTED! –X-

• 30 Juni 2015 - 21:20

Marja N:

lieve Daan en Maarten,
    Leuk, jullie eerste verslag. Dat smaakt naar meer! We hebben al genoten van de foto's die jullie via de app hebben verstuurd.
    Wij gaan morgen verhuizen, heel veel liefs, mama

• 01 Juli 2015 - 08:21

Valerie:

WOOOOO ben zo jaloers! klinkt goed! Pas op voor Beren X

• 01 Juli 2015 - 09:34

Vivienne:

Wat onwijs gaaf lieverds!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Geniet!!! xxxx

• 02 Juli 2015 - 10:34

Erik Koremans:

Heel leuk om te lezen en de foto's zagen er ook geweldig uit! Ben benieuwd naar de verdere verslagen! Geniet! XX